Handelsbetingelser

Online køb eller køb i vores fysiske butikker?
At købe en ny cykel uden personlig vejledning og prøvetur kræver at man ved, hvad man vil have. Det er heller ikke smart, at der er langt til cykelhandleren, hvis man ikke selv er i stand til at foretage nødvendige småjusteringer o.l. Vi vil derfor anbefale, at du handler i en af vores tre fysiske butikker, hvis det er muligt for dig!
Betingelserne er lidt forskellige alt efter, om du handler i en af vores fire fysiske butikker eller online. Se venligst nedenfor.

Når du køber i vores fysiske butikker:

Når du bestiller online:

Priser/betaling
Alle priser er opgivet inkl. 25 % moms. Der kan betales kontant, med Dankort, MasterCard, VISA og diverse andre kredit- og betalingskort.

Priser/betaling
Alle priser er opgivet inkl. 25 % moms. Der kan betales med Dankort eller forudbetales via bankoverførsel til 2191-0717975324 (husk at anføre ordrenummer).

Leveringstid og -måde 

Cyklen kan ses og prøves i vores butikker. Du kan oftest få cyklen med det samme. Hvis vi skal montere ekstraudstyr eller skal have cyklen fra vores centrallager, kan der dog gå op til et par dage. Men vi tilstræber at kunne levere med det samme. 

Leveringstid og -måde
Vi leverer typisk i løbet af to-tre hverdage - maksimalt syv. Hvis vi kan se, at leveringstiden bliver længere end syv dage, melder vi straks tilbage og beder om din accept af dette. Du bliver ringet op af vores chauffør for at aftale leveringstidspunkt.

Leveringsgebyr
Postpakke (ikke cykler): kr. 49,00
Cykel (over 1500 kr) leveret øst for Storebælt (ekskl. Bornholm): kr. GRATIS p.t.
Cykel leveret vest for Storebælt (Fyn/Jylland): kr. 299,00

Før en cykel afsendes, bliver du ringet op af fragtmand som vi ved hvornår du er hjemme eller hvor den evt. kan stilles.

Fortrydelsesret
Ingen fortrydelsesret eller ombytningsret. Vi anbefaler at man grundigt prøver en eller flere cykler og benytter den gratis rådgivning som vort erfarne personale tilbyder.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med gældende lovgivning. Varen skal returneres i ubrugt stand. Hvis du fortryder, får du pengene retur bortset fra fragtomkostningerne i forbindelse med returneringen.

3 års garanti / 2 års reklamationsret (for private forbrugere)
Vi yder to års reklamationsret på udstyr og brugte cykler. På fabriksnye cykler yder vi 3 års garanti til første ejer. Nye cykler skal indleveres til efterspænding/justering 1-2 måneder efter købsdato (senest inden 3 måneder). Fejl, der er opstået som følge af almindelig slidtage, manglende vedligeholdelse, forkert anvendelse, overlast eller eget eller andres forsøg på udbedring, dækkes ikke. Ved reklamation skal du indlevere cyklen i en af vores fysiske butikker og medbringe original kvittering.

2 års reklamationsret (for private forbrugere)
Vi yder to års reklamationsret på cykler og udstyr. Fejl, der er opstået som følge af slidtage, manglende vedligeholdelse, forkert anvendelse, overlast eller eget eller andres forsøg på udbedring, dækkes ikke. I sådanne tilfælde dækker køber selv evt. transportomkostninger i forbindelse med reklamationen. Ved reklamation skal du indlevere cyklen i en af vores fysiske butikker eller sende den forsvarligt emballeret til os.

Registrering og behandling af oplysninger
Hvis du handler hos os, registrerer vi dit navn, adresse og evt. telefonnummer på salgsfakturaen.  Oplysninger bruges udelukkende i forbindelse med gennemførsel af handlen og kan bruges til at finde en evt. bortkommet kvittering om nødvendigt. Oplysningerne gemmes i minimum fem år. eCykler videregiver ikke oplysninger om dig til 3. part.

Registrering og behandling af oplysninger
Hvis du handler hos os, registrerer vi de informationer, du indtaster, i vores kundedatabase. Oplysninger bruges udelukkende i forbindelse med gennemførsel af handlen - herunder forsendelse, modtagelse af betaling, udfærdigelse af kvittering m.v. Oplysningerne gemmes i minimum fem år. eCykler videregiver ikke oplysninger om dig til 3. part.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@ecykler.dk. 

Forbehold
Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl og udsolgte varer.